JANGAN BUAT !!! MEMANG BAHAYA !!!! 5 Sebab BAHAYA Jemur Pakaian Basah Dalam Rumah SELAMA INI KITA TAK TAHU....dah tahu JANGAN buat TAU !!!!!

loading...


Dah jadi rutin harian, kalau ada je masa terluang, korang mesti akan luangkan masa dengan membuat kerja rumah kan. Salah satunya adalah membasuh baju. Pernah tak bila dah terlampau banyak baju korang basuh, sampai tak ada ruang nak jemur baju tersebut? Bila dah tak ada pilihan, korang akan ambil keputusan untuk menjemur kain basah tu dalam rumah? Haaa tahukah anda, menjemur kain dalam rumah boleh mendatangkan 5 perkara bahaya ini? Nak tahu apa jom baca dekat bawah

Kanser

Bila dah basuh baju, korang mesti akan guna pewangi kain tu kan, korang kena tahu, kandungan acetaldehydes pewangi itu tinggi dan merupakan penyebab utama penyakit kanser. Bahaya jika korang selalu menyedut udara wangi itu jika menjemur pakaian dalam rumah.

Pengaruh Alergi

Kalau korang ada masalah kulit, elakkan menjemur pakaian dalam rumah. Sebab? Udara yang terperangkap dalam rumah boleh menjadi bakteria. Perkara ini merupakan faktor utama anda akan mengalami ruam dan masalah pernafasan.

Beracun

Korang pernah tak dah basuh baju, lepastu lupa nak sidai dan bau baju itu akan bertukar jadi bau busuk? Sebenarnya, itu merupakan racun. Udara yang disedut akan beri kesan yang buruk pada kesihatan korang  hanya dalam jangka waktu tertentu.

Asma

Pengeringan pakaian di dalam satu ruangan akan menyebabkan kenaikan debu dan perkara ini akan menyebabkan korang alergi dan asma

Melemahkan sistem ketahanan tubuh

Korang akan cepat selsema, demam kalau selalu jemur pakaian dalam rumah. Ia menyebabkan sistem ketahanan tubuh korang jadi lemah.

Jadi, kalau taknak badan terdedah pada 5 perkara ini, jangan sesekali jemur pakaian dalam rumah. Elakkan dan pastikan kain basuhan korang terdedah dengan cahaya matahari. 


loading...

0 Response to " JANGAN BUAT !!! MEMANG BAHAYA !!!! 5 Sebab BAHAYA Jemur Pakaian Basah Dalam Rumah SELAMA INI KITA TAK TAHU....dah tahu JANGAN buat TAU !!!!!"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close