( TRENDING ) Rumah Sewa Berhantu.... Penulis Kongsi Pengalaman Tegak Bulu Roma ! -- " Aku bangun nak Buka Lampu.. Belum Sempat aku sampai kt Pintu, Aku Nampak mcm ada Kelibat lalu Betol2 depan Aku.. "

loading...





Part 1

Mlm2 cmni teringat lak kt satu kisah seram jd kt aku. Mase tu aku duk rumah sewa baru pindah la. Rumah tu ok je lau tgk ngn mata kasar.. aku sewa sorg2.. nak jadikan cerita, ade satu petang tu hari first aku masuk umah tu. Mase tu aku baru smpai kt kawasan rumah so mase nak masuk pintu dpn tu die ade grail ngn sliding kn.. kebetulan kt dlm rumah tu gelap kite blh nmpak pantulan byg2 kite kt sliding tu cm cermin.. haaa mase tu aku terkejut sbb aku tgk kt pantulan sliding tu ade budak pempuan pgg ank patung berdiri seblah aku.. aku tgk die pandang je aku dari belakang.. aku ingt anak jiran ke ape dtg nk jenguk dgn spontan aku toleh budak tu dh xde.. aku hairan la tp aku x byk pk pn sbb byk brg nk kene kemas lg pun mase tu hari masih siang so perasaan seram tu lom ade lg, aku ni jenis hati kering hehe.. shari suntuk kemas umah mmg penat la.. smpai aku x perasan hari dh gelap.. trus g cari suis lampu.. suis lampu tu ade kt seblah pintu bilik aku. Yg bestnye mase nk g buka suis tu aku nmpak kain putih mcm tergantung kt pintu bilik.. aku hairan n perhati je kain tu kot2 kain yg aku lupe simpan ke ape.. dgn x semena2nye kain tu bergerak mcm masuk dlm blik tido secara perlahan sperti org tarik.. aku dh cuak dh mase tu.. dh mule pk bukan2.. tp aku sedapkn hati aku yg tu sume perasaan aku je mgkin sebab aku penat shari suntuk kemas rumah..

tibe waktu malam aku dh rase lain mcm.. cm ade yg x kene je.. cam ade mata yg sedang perhatikan aku.. dh la duk sorg mmg cuak la.. smbil bring ats katil tggu solat aku pasang la lagu tuk hilangkn sunyi.. entah mcm mane aku blh terlelap plak mase tu.. sedar2 tgk jam pukul 3 pg.. yg aku hairan mase aku bring2 tu aku buka sume lampu smpai kt luar.. bile aku sedar sume dh gelap.. yg ade cume kipas lame pusing sayu2 je.. dalam hati aku ckp sape la plak yg rajin g tutup sume lampu nie.. nk kate blackout kipas on ok je.. mase tu mmg dh rase x sdap badan.. aku bgn nk g buka lampu belum smpat aku smpai kt pintu aku nmpak cm ade kelibat lalu dpn pintu aku btl2 dpn aku.. aku tersentap beberape saat. Badan aku kaku cm xleh nk grak.. mgkin sbb aku terkejut lihat kelibat lintas td.. mase tu xyah ckp la mmg cuak gile2 dh, jantung pn cm nak terkeluar.. mase tu dh xde benda lain dh aku pikir.. ni msti benda ni dtg nak kawan.. pastu tibe2.. TO BE CONTINUE..


Part 2

lepas aku nampak kelibat lintas tu aku terus buka lampu bilik.. aku cube intai keluar kot2 yg aku nmpak td tu penceroboh yg nak mencuri ke ape.. sambil tgn pegang batang mop untuk lgkah berjaga2.. hampir 1 rumah aku cari xde ape2 yg curiga pn.. aku capai kerusi bangku dan duduk kejap sambil istighfar ntuk tenangkn hati aku.. hari ni dh 3 kejadian pelik berlaku dlm mase 1 hari.. dlm hati aku rase bengang smbil mencarut pd tuan rumah sbb sewakan aku rumah bhantu.. bile keadaan dh rase tenang aku masuk smula ke bilik dgn niat nk sambung tido. Nak tau ape jadi?? Tu haa 1 susuk tubuh dgn rambut mengurai bertenggek dkt hujung sudut blik tido aku di ikuti dgn bunyi hilaian nyaring.. gile x terkejut time tu. Nk pengsan pun adee weiii.. dgn tindak balas spontan aku mase tu masih pegang batang mop pi baling tepat arah benda tu duduk.. entah kene ke x aku x smpat tgk.. sbb mase tu mmg dh cuak gile2 nasib baik x terberak je.. laju aku pecut lari keluar rumah dgn gelabah aku capai sume kunci yg ada.. nasib baik x runtuh grill tu dibuatnye sbb kalut sgt nk lari huhu.. kebetulan mase aku kelam kabut keluar rumah tu ade sorng brader ni nmpak aku.. selang brape buah rumah je.. die dtg kt aku tnye ape hal bro gelabah semacam je ni.. dh lewat mlm ni apsal duk kt luar? Brader tu tnye.. aku pn jawab la xde ape bang saje amik hangin kt dlm panas hehe.. brader tu tgk aku cm pelik.. ko baru pindah sini ye? Tnye brader tu.. aku pn jwb dgn selambe.. ye bang semalam baru pindah.. mase tu x smpat plak nk tnye nape brader tu masih ade kt luar rumah wktu2 pagi buta cmni.. mgkin baru abis shift keje kot.. dh brader tu ade kt situ aku borak2 la kjap ngn die.. aku tnye la rumah ni dulu sape yg sewa? Brader tu jawab.. stahu abg rumah ni dh lame dh xde org duduk.. mmg dh lame kosong, abg pn xde la lame mane duk sini baru 5 tahun.. mase abg pindah sini rumah ni mmg xde pnghuni.. tp yg abg tau tuan rumah ni dh lame meninggal.. brader tu dh mcm blh tau je ape yg blaku.. dgn nada yg perlahan brader tu tnye aku.. apesal dgn rumah ni? Ade yg x kene ke.. aku pn serba salah nak jawab.. dgn nada yg biasa aku gtau brader tu.. saje je nk tau sbb sy pn baru pindah je.. pas bpe minit borak brader tu pn mintak diri.. aku ucapkn terima kasih sbb prihatin dtg kt aku pg2 buta cmni..

aku termenung sorng dpn pagar rumah sewa tu.. sambil2 mata melilau lihat keadaan sekeliling.. aku lupe nk mention yg rumah yg aku sewa ni rumah teres 2 tingkat.. dlm mase aku perhati tingkat 2 tu aku perasan 1 bilik lampunya menyala, ape yg aku ingt aku dh tutup sume lampu kt bilik atas.. dlm hati ckp xde benda lain dh ni.. aku perhati je bilik tu melalui tingkap yg blum dipsg langsir.. dgn jelas nmpak 1 byg2 lalu lintas tingkap tu.. mmg benda ni nk main2 ngn aku agaknye.. aku xde byk songeh capai kunci motor dlm poket lepak kedai mamak smpai matahari naik huhu.. TO BE CONTINUE.


loading...

1 Response to "( TRENDING ) Rumah Sewa Berhantu.... Penulis Kongsi Pengalaman Tegak Bulu Roma ! -- " Aku bangun nak Buka Lampu.. Belum Sempat aku sampai kt Pintu, Aku Nampak mcm ada Kelibat lalu Betol2 depan Aku.. ""

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close